DOBRODOŠLI U ČUDESNI SVET QR KOD MARKETINGA

QR kodovi u muzeju, galeriji


QR kodovi su odličan način obogaćivanja iskustva posetilaca muzeja. Oni unose dodatnu živost pri razgledanju eksponata. Ako posetilac ima samo eksponat za koji ne zna šta predstavlja, niti koja je njegova vrednost; on ne budi u njemu interesovanje. Tada skenirajući QR kod dobija potpunu sliku o tome koja je istorijska, ili umetnička vrednost eksponata (odnosno predmeta koji je izlоžen), kako i na koji način su ga ljudi u određenom istorijskom periodu koristili i na kojoj teritoriji je nađen. Tako predstavljenja slika im ostaje duže u sećanju i budi veće interesovanje za eksponat. Što je još bolje posetilac može, kada napusti muzej, iznova da pogleda sliku i da se podseti šta je tamo video.

Na isti način, skenirajući QR kod posetilac muzeja može da otvori audio zapis, koji prati obilazak i to uz mogućnost odabira jezika koji želi.

QR kodovi su bolji od monitora i nalepnica (info text pored slike) za označavanje eksponata, jer posetilac nekada ne može precizno da čuje priču, pa zbog toga je i teže prati, a nalepnicama ne može pak da se dovoljno objasni realna slika i ožive eksponati. Znači, ako imamo u muzeju prikaz postavke nekg istorijskog grada preko QR koda možemo da vidimo kako taj grad sada izgleda i da uporedimo sa onim što vidimo, a da nismo napustili muzej, grad, ni državu u kojoj se nalazimo.
QR kodovi mogu da sadrže dodatne podatke o načinu prikupljanja eksponata ili izložbama (kao i sike, dokumenta, audio i video zapise), a dostupne su posetiocima besplatno na lak i zanimljiv način.

Da bi se poseta muzeju učinila što zanimljivijom, može se na samom izlazu staviti poster sa QR kodom, koji sadrži zanimljivi kviz o tome šta je posetilac video i šta je upamtio. Na isti način bi posetioci mogli da ocene muzej i da ostave svoj lični komentar. Na taj način bi zaposleni u muzeju dobili povratne informacije i nove ideje o tome kako poboljšati rad; šta bi mogli jos izložiti i tako privući što više ljudi.


QR kodovi u ugostiteljstvu

QR kodovi su odličan način da se ljudi informišu koja je Vaša ponuda, ma kojom god vrstom ugostiteljstva da se bavite. Na ulazu Vašeg ugostiteljskog objekta ili na reklamnom flajeru stavite QR kod čijim skeniranjem ljudi mogu detaljno da vide Vašu ponudu, da vide kapacitete Vašeg objekta, kao i da dobiju mogućnost rezervacije.
QR kodovi mogu da poboljšaju Vašu uslugu i zamene standardne menije. Ako QR kod stavite na standardni meni sa ponudom jela Vašeg restorana gosti će moći, skeniranjem, da dobiju detaljne informacije o tom jelu i načinu pripreme. Mnogi posetioci se razočaraju kada naruče neko jelo samo zbog zvučnog naziva, a ne znaju šta je ustvari u ponudi. Da Vaši gosti ne bi doživeli takvo razočarenje objasnite im preko QR koda šta koje jelo sadrži i dajte im preporuku koje piće najbolje ide uz to.

Ako je u Vašem objektu osnovna ponuda degustacija i prodaja vina ili nekog drugog alkoholnog piće, na karti, posebnim flajerima ili na ambalaži možete stavite QR kod i posetioci će moći da vide celokupan proces proizvodnje, način obrade voća i grožđa, kao i voćnjake i vinograde iz kojih potiče njihovo piće. Isto tako preko QR koda možete da stavite kako vrsni poznavaoci vina pričaju o Vašem vinu i daju instrukcije Vašim gostima, koji je pravi način pijenja i ocenjivanja vina. Što će sigurno Vašim gostima biti posebno zanimljivo i vrlo edukativno.

U slučaju da imate ponudu dnevnog menija, QR kod je odlična stvar, jer ne morate svaki dan da pišete šta je toga dana u ponudi. Stavljajući jednom QR kod samo menjate njegov sadržaj. Tako da ljudi, koji prolaze pored table sa QR kodom, skeniraju i vide šta je tog dana u ponudi.

Ako ste vlasnik ili menadžer hotela, motela ili bilo kog objekta čija je delatnost izdavanje soba, QR kodovi će Vam biti od velike pomoći. Ako na bilbordu, reklami, flajeru, Vašoj vizit karti stavite QR kod, ljudi će moći da vide kompletnu ponudu. Tako da će preko mobilnog uređaja moći da vide koje sobe nudite, koje su prednosti boravka baš u Vašem objektu, koje su cene, šta se još nudi pored prenoćišta i koje su još mogućnosti uključene u cenu aranžmana (npr. bazen, sauna, tereni, izleti itd.).

Ako ste vlasnik ili menadžer diskoteke, noćnog kluba ili sličnog mesta namenjog za dobar provod i zabavu, možete preko QR koda da reklamirate dešavanja u Vašem lokalu. Tako možete da imate samo jedan plakat i na njemu QR kod. Svaki put kada neko skenira kod sa istog plakata-dobiće nove informacije o nedeljnim dešavanjima, kao i mogućnost za rezervaciju ili informacije o zabavljačima i promocijama za taj vikend.

QR kodovi na garderobi


Britanska Betfair zajednica je da bi promovisala odbojku na plaži za Olimpijske igre u Londonu, štampala QR kodove na bikinijima britanskog ženskog para odbojkašica. Tako i vi, možete ako se bavite prodajom garderobe, kožne galanterije ili sličnim proizvodima štampati QR kod na deklaraciji Vaših proizvoda, ili napraviti zanimljivu aplikaciju, koja u sebi sadrži QR kod. Pošto se sadržaj QR koda lako može promenuti, svaki put kada korisnik skenira QR kod može videti Vaš novi katalog, novu kolekciju ili brošuru sa novim cenama,trenutnim akcijama i popustima.


QR kodovi u medicini

Pacijenti gube dokumentaciju i papire na kojima se nalaze uputstva za njihovu negu i lečenje, ali ređe gube svoje mobilne uređaje. Tako da lekari pored uputstva pacijentima, mogu to isto odštampati i preko QR koda, koje pacijenti mogu u svakom trenutku da pogledaju.

Ako o starijem pacijentu brinu njegova deca oni preko QR koda mogu videti izveštaj lekara o zdravlju svojih roditelja, spisak preporučenih lekova, način nege, plan ishrane itd.

Preko QR kodova pacijentima se mogu zakazivati pregledi, kontrole i potrebne intervencije. Skeniranjem koda pacijentima se pojavljuje kalendar u kojem stoji termin njihovog pregleda i može se aktivirati kao podsetnik sa alarmom.

Pomoću QR kodova pacijenti mogu da nađu terapije za hronične bolesti. Skeniranjem QR koda neke farmaceutske firme pacijenti mogu videti njihovu ponudu lekova kao i način upotrebe određenog leka i indikacije i mere opreza pri njegovom korišćenju. Kod hroničnih bolesnika, koji mogu imati iznenadne napade, QR kod može pomoći lekarima i slučajnim prolaznicima da dobiju informacije o bolesniku i načine kako da mu pomognu i ukažu mu potrebnu pomoć.



Pošto mlađe generacije, često samo iz radoznalosti da koriste svoje mobilne uređaje, QR kodovi se mogu štampati na proizvodima kao što su kondomi, koji bi sadržali informacije o polnim bolestima i drugim neželjenim posledicama sa kojima bi trebalo da budu upoznati.
Na jednokratnim pelenama, mame koje skeniraju kod mogu videti savete za bebe, savete lekara, pesmice, igre i sve informacije koje su potrebne jednoj mami i njenoj bebi.