DOBRODOŠLI U ČUDESNI SVET QR KOD MARKETINGA


Šta je to QR Code?

Ako vam je poznato šta je qr code i kako se koristi prva dva poglavlja možete preskočiti

Da li ste videli crno-bele kvadratiće na flajerima, posterima ili pakovanju nekog proizvoda? To su QR kodovi (skraćenica za quick response odnosno brzi odgovor), koji se mogu skenirati mobilnim aparatima (kao što su smart telefoni ili tableti), i vode korisnika ka nekom određenom veb sajtu, sadrže link, podatke ili tekstualnu poruku. Oni omogućuju bolju komunikaciju između korisnika telefona i klijenta ( odnosno vlasnika QR koda). Vlasnik QR koda može biti svako. Proizvođači i prodavci mogu uz pomoć QR koda da reklamiraju svoje proizvode,gradovi, pak mogu u QR kodu da predstave mapu grada ili njegove znamenitosti.


Kako se koristi QR kod u marketingu?

Kada odlučite da koristite svoj QR kod najuputnije da napravite plan šta on treba da predstavlja jer se kodovi mogu koristiti u razne svrhe. Jedan od najpopularnijih načina korišćenja QR kodova je usmeravanje korisnika na određeni sajt.
Razmislite o toj mogućnosti da korisnika koda usmerite na Vaš sajt sa proizvodima koje nudite. Omogućite mu prijavu na neke biltene, e-mail liste, određeni program. Možda želite da mu skrenete pažnju na popuste i akcije u Vašoj firmi; da mu predočite inovacije, da mu poklonite određeni kupon ili popust na određeni proizvod. Sve to možete da postignete postavljanjem QR koda.

U slučaju da imate kompaniju, koja se bavi prodajom nekog gotovog proizvoda, sadržaj QR koda može da bude i link do videa, koji je postavljen na youtube-u što prikazuje celokupnu Vašu proizvodnju i sve Vaše proizvode. U tom slučaju može biti edukativnog karaktera, a istovremeno i reklama za Vašu kompaniju.
Isto tako, ne morate da platite velike svote novca za emitovanje reklame za Vaše kompanije ili organizacije. Jednostavno nasnimite reklamu i vežete je za sadržaj QR koda, tako svaki prolaznik koji skenira QR kod može da vidi Vašu reklamu putem mobilnog telefona.

Takođe, pomoću QR koda mogu se dati informacije o određenim znamenitostima i dešavanjima u nekom gradu. Tako da posetilac u nekom gradu ukoliko želi da poseti određene znamenistosti ili želi da stigne do određenog mesta može samo da skenira QR kod i da ocita mapu grada, te da odredi svoju trenutnu lokaciju, odnosno da se informiše kako da najednostavnije stigne gde želi.
Na isti način, sadržaj QR koda može biti priča propraćena nekim video zapisom o određenom mestu recimo gde se odigrao neki bitan istorijski događaj ili mesto nekog objekta koji ima umetničku vrednost.

Primer korišćenja QR koda za reklamiranje može se videti i u kampanji za Svetski park.


Najednostavnije je da se sve razume ako se pokaže na primeru. Da biste dakle videli još primera kliknite ovde!!!